Calgel żel na dziąsła dla niemowląt 10 g

Produkt na zamówienie
  • Substancja czynna: Lidocainum hydroch., Cetylpyridini chlor
  • Opakowanie: 10 g (tuba)
  • Postać: żel na dziąsła
  • Dawka: (3,3mg+1mg)/g

Calgel żel na dziąsła bez cukru - łagodzi ból i podrażnienia dziąseł - od 3 m-ca życia 10g działa jak dentinox bobodent

Preparat Calgel zawiera:
    chlorowodorek lidokainy (0,33% w./w.), chlorek cetylopirydyniowy (0,10% w./w.), sorbitol (roztwór 70%), ksylito), etanol 96%, glicerol, hydroksyetylocelulozę 5000, koncentrat uwodornionego oleju rycynowego polietylenoglikolu 40, hydroksypolietoksydodekan, makrogol 300, sacharynian sodu, mentol, aromat ziołowy, karmel, woda oczyszczona.

Calgel jest preparatem złożonym o działaniu miejscowym, znoszącym odczuwanie bólu. Lidokaina jest środkiem miejscowo znieczulającym. Chlorek cetylopirydyniowy ma własności odkażające.

Stosowanie preparatu Calgel jest wskazane w stanach zapalnych podczas ząbkowania. Preparat Calgel działa szybko, zmniejszając ból wywołany ząbkowaniem i łagodząc podrażnienia dziąseł niemowlęcia.

Nie należy stosować preparatu Calgel u dzieci uczulonych na chlorowodorek lidokainy, lub inne składniki.

Preparat Calgel można stosować u niemowląt począwszy od 3. miesiąca życia.
    Niewielką ilość żelu (ok. 7,5 mm) wycisnąć na czubek uprzednio umytego palca i delikatnie wcierać w dziąsła w miejscu wyrzynania się zębów.
    Zabieg ten można, jeśli to konieczne, powtarzać co 20 min. do 6 razy na dobę.

UWAGA

Jeśli lek stosuje się zgodnie z zaleceniami, objawy niepożądane nie powinny wystąpić.
    U osób uczulonych na lidokainę mogą wystąpić objawy nadwrażliwości np.: miejscowy obrzęk, utrudnienie oddychania lub uogólniona wysypka.
    Rumianek, składnik występujący w znikomych ilościach jako ziołowa substancja smakowa, może również wywoływać reakcje uczuleniowe.
    W przypadku wystąpienia jakichkolwiek objawów niepożądanych należy odstawić lek i zasięgnąć porady lekarskiej.