Sachol zel x 10g

• Substancja czynna: Cholini salicylas, Cetalkonii chloridum
  • Opakowanie: 10 g (tuba)
  • Postać: żel do jam.ust.
  • Dawka: (0,0871g+0,1mg)/g
    Do stosowania miejscowego na śluzówki jamy ustnej jako lek wspomagający w leczeniu chorób przyzębia, opryszczkowym zapaleniu błony śluzowej jamy ustnej i innych chorób błon śluzowych przebiegających z odczynem zapalnym.

Skład
    1 g żelu zawiera: 87,1 mg salicylanu choliny i 0,1 mg chlorku cetalkonium.

Działanie
    Preparat o działaniu przeciwzapalnym, przeciwbólowym i miejscowo odkażającym. Salicylan choliny działa miejscowo przeciwzapalnie i słabo przeciwbólowo. Nie wykazuje działania ogólnego. Chlorek cetalkonium wzmacnia działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne, a w połączeniu z hydroksybenzoesanem metylu i hydroksybenzoesanem propylu działa odkażająco.

Do stosowania miejscowego na śluzówki jamy ustnej jako lek wspomagający w leczeniu chorób przyzębia, opryszczkowym zapaleniu błony śluzowej jamy ustnej i innych chorób błon śluzowych przebiegających z odczynem zapalnym, bolesnymi nadżerkami i owrzodzeniami; w leczeniu pleśniawek przewlekłych nawrotowych, pleśniawek wrzodziejących Suttona, opryszczce zwykłej nawrotowej, postaci nadżerkowej liszaja Wilsona, zapaleniu gruczołowym warg, rumieniu wielopostaciowym wysiękowym jamy ustnej. Może być stosowany przy zapaleniu błon śluzowych u osób noszących protezy zębowe, w zapaleniach alergicznych, jako lek wspomagający w leczeniu zespołu Stevensa-Johnsona oraz w leczeniu miejscowym zmian popromiennych po radioterapii nowotworów.

W chorobach błony śluzowej jamy ustnej: w postaci okładów i delikatnego wcierania niewielkiej ilości żelu 2-3 razy dziennie przez kilka minut. W chorobach przyzębia z zapaleniem i/lub patologicznymi kieszonkami przyzębnymi żel wprowadza się do kieszonek, stosuje w formie okładów lub delikatnego wcierania w zapalnie zmienione dziąsła, zazwyczaj 1-2 razy dziennie.