Acard tabl. 75mg x 60

• Substancja czynna: Acidum acetylsalicylicum
  • Opakowanie: 60 tabl. (2 blist.po 30 szt.)
  • Postać: tabl.dojelit.
  • Dawka: 0,075 g
    Zmniejszenie tendencji do agregacji płytek krwi i zmniejszenie krzepliwości krwi: w chorobie niedokrwiennej serca, (niestabilna choroba wieńcowa, stan po zawale mięśnia sercowego), w zapobieganiu powikłaniom zawałowym.

Skład
    1 tabl. powl. zawiera 75 mg kwasu acetylosalicylowego.

Działanie
    Kwas acetylosalicylowy podawany dorosłym w małych dawkach (30-100 mg/dobę) hamuje agregację płytek krwi na drodze zmniejszenia biosyntezy prostaglandyn w płytkach krwi i komórkach śródbłonka naczyniowego, poprzez blokowanie cyklooksygenazy, enzymu uczestniczącego w metabolizmie kwasu arachidowego do PgG2 i PgH2 i tromboksanu A2. Specjalna konstrukcja tabletki zapewnia uwalnianie leku dopiero w jelicie cienkim.

Wskazania
    Zmniejszenie tendencji do agregacji płytek krwi i zmniejszenie krzepliwości krwi: w chorobie niedokrwiennej serca, (niestabilna choroba wieńcowa, stan po zawale mięśnia sercowego), w zapobieganiu powikłaniom zawałowym, profilaktyce wtórnego zawału i zmniejszeniu ryzyka nagłego zgonu sercowego; u pacjentów po wszczepieniu pomostów aortalno-wieńcowych, angioplastyce wieńcowej. W zapobieganiu zatorom naczyniowym i udarowi mózgu u chorych z przewlekłym migotaniem przedsionków; po przebytym epizodzie zatorowym mózgu, w zarostowej miażdżycy tętnic obwodowych.

Dawkowanie
    Dorośli: 1-2 tabl. (75-150 mg) 1-2 razy dziennie lub co drugi dzień. Jeśli jest konieczne szybkie działanie przeciwagregacyjne - 300 mg na dobę przez 2 dni, a następnie 75-150 mg na dobę. Przyjmować doustnie, w czasie posiłku; nie rozgryzać.